Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

    Lancea Regis kft.

    numizmatika.hu

    Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF") tartalmazzákLancea Regis Kft. (székhely: 1114 Budapest, Móricz Zsigmond körtér 4. 3. em. 1.ajtó, cégjegyzékszám: 01-09-896680, nyilvántartó hatóság: Fővárosi Bíróság mintcégbíróság, adószám: 14275421-2-43), mint szolgáltató (“Szolgáltató") általüzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződésifeltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat,amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magáranézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formábankerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexrenem utal.


    1. Szolgáltató adatai:

    A szolgáltató neve: Lancea Regis Kft.

    A szolgáltató székhelye: 1114 Budapest, Móricz Zsigmondkörtér 4. 3. em. 1. ajtó

    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel valókapcsolattartásra szolgáló,

    rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:numismatics@numismatics.hu

    Cégjegyzékszáma: 01-09-896680

    Adószáma: :14275421-2-43

    Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság):Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

    Telefonszámai: 36 30 919-5383

    A szerződés nyelve: magyar

    A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Port Kft.,9200, Mosonmagyaróvár, Szent István király út 60., info@webtar.hu


    2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

    2.1.    A jelen ÁSZF-ben nem szabályozottkérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különöstekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.") és azelektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommalösszefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletesszabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire.Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések azirányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre különkikötés nélkül is irányadók.

    2.2.    A jelen ÁSZF 2018. május 25. napjátólhatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításaita Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy

    korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailbenértesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket,azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

    2.3.    Szolgáltató fenntart magának mindenjogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak,valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenőtartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása,feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

    2.4.    Szolgáltató nem vállal felelősséget aSzolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett másweboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban. 


    3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS

    3.1.    Felhasználó a regisztráció/vásárlássorán köteles a saját, valós adatait megadni. A szolgáltatásigénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan, vagy másszemélyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arrajogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás(pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjátólérvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait éskötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

    3.2.    A Szolgáltatót a Felhasználó általtévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállításikésedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nemterheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy aFelhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesenbeírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás neütközőn akadályba.  

    3.3.    A Szolgáltatót nem terheli felelősségaz abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy azilletéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okbólhozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon)


    4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

    4.1.    A megjelenített termékek awebáruházból online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. Atermékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak(tehát tartalmazzák a törvényben előírt 5%-os, illetve 27%-os áfát), azonbannem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Különcsomagolási költség -nem kerül felszámításra.

    4.2.    A webshopban Szolgáltató részletesenfeltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (halehetséges). 

    4.3.    Amennyiben akciós ár kerülbevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akciórólés annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakorjogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá aszolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM

    együttes rendelet szabályainak.

    4.4.   Amennyiben a Szolgáltató minden gondosságaellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miattmegjelenő “0" Ft-os vagy “1" Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles amegrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlatvisszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást,amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosítottajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg aszerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös ésegybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodnia szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen ésegybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünkérvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségekfakadnának.

    A honlapon folytatott tevékenység: A Szolgáltató a honlaponrégi pénzek és érmék, tartozékok, szakirodalmi könyvek, térképek és egyébnyomtatványok árusítását, ezen termékek elérhetőségével kapcsolatostájékoztatást, és termékeihez kötődő marketing-tevékenységét végzi.


    5. RENDELÉS MENETE

    5.1.    Felhasználó a regisztrációjátkövetően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti avásárlást.

    5.2.    Felhasználó a megvásárolni kívánttermék, termékek darabszámát beállítja (csak új termékek esetén).

    5.3.    Felhasználó kosárba helyezi akiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a„kosár" ikonra kattintva.

    5.4.    Ha nem szeretne további terméketvásárolni, a kosárban ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék(ek)et. A „törlés"ikonra kattintva törölheti a kosárba helyezett termékeket. A felhasználó amegrendelés folytatásához „A megrendeléshez" gombra kattint.

    5.5.      A „Megrendelés" oldalelső pontjában a felhasználó újra ellenőrizheti kosarának tartalmát,módosíthatja a kosárba rakott termékek mennyiségét (amennyiben abból vantovábbi rendelkezésre álló készlet) vagy törölheti a kosár egyes vagy összeselemét. Ha mindent rendben talál a „tovább" gombra kattintva a „Megrendelőadatai" részhez navigál.

    5.6.      A „Megrendelés" oldalmásodik pontjában a felhasználó a megrendelő adatait és, ha ettől eltérő, amegrendelő számlázási adatait adhatja meg. Regisztrált felhasználókbejelentkezés után korábban megadott adataikat is használhatják vagymódosíthatják azokat. Az adatok megadása után a „tovább" gombra kattintva tudjafolytatni a megrendelést.

    5.7. A „Megrendelés" oldal harmadik pontjában a felhasználóa szállítási adatokat adhatja meg a  kívánt szállítási lehetőségek közültörténő választás után.

    5.7.1. Szállítási módok:

    Személyes átvétel: személyes egyeztetés alapján aSzolgáltató irodájában (1114 Budapest, Móricz Zsigmond körtér 3/B 3. em. 5.)történő átvétel. A személyes átvétel ingyenes. Ezen átvételi mód választásanincs vásárlási összeghez kötve.

    Csomagküldés futárszolgálattal: A megrendelésfutárszolgálattal (FoxPost, MPL) történő szállítással vehető igénybe.

    5.7.2.    Szállítási költség (bruttóösszegek):
    A futárszolgálat által kézbesített küldemények értek biztosítottak! 50.000Ft feletti rendelésnél futárral kért kézbesítés esetén a kézbesítési költségfelét, a 75.000 Ft feletti rendelésnél a teljes kézbesítési költségátvállaljuk!

    FoxPost Futárszolgálattal történő szállítás díja:

    Díjszabás összeghatártól függetlenül előre átutalással:

    FOXPOST csomagautomatába

    1.649 Ft

    FOXPOST automatából házhozszállítással

    2.199 Ft

    _____________________________

    MPL Magyar Posta szolgáltatóval történő szállítás díja:

    Díjszabás összeghatártól függetlenül előre átutalással:

    MPL házhoz 0-2000 gramm között

    1.990 Ft

    MPL házhoz 2001-5000 Gramm között

    2.750 Ft

    PostaPontra 0-2000 gramm között

    1.490 Ft

    PostaPontra 2001-5000 Gramm között

    2.555 Ft

    MPL automatába 0-2000 gramm között

    990 Ft

    MPL automatába 2001-5000 Gramm között

    1.655 Ft

    Ezekhez utánvéti díjak egységesen:

    50.000 Ft-ig

    550 Ft

    50.000 Ft-től 100.000 Ft-ig

    980 Ft

    100.000 Ft-től 200.000 Ft-ig

    1.410 Ft

    _____________________________

    Magyar Postai díjszabás

    Ajánlott elsőbbségi küldemény díjszabása:

    50g-ig

    990 Ft

    100g-ig

    1.605 Ft

    _____________________________

    Lehetőség van folyószámlára való befizetésre, ezesetben a postaköltség az ajánlott küldemények díjszabásával egyező.  Hafolyószámlára kíván befizetni, kérjük jelezze nekünk. 

    Személyes, irodai átvétel esetén az átvétel ingyenes.

    5.8.    A „Megrendelés" oldal negyedikpontjában a felhasználó az alábbi fizetési módokból válaszhat:

    5.8.1.    Fizetési módok:

    Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató irodájábantörténő átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén aFelhasználó a Szolgáltató irodájában fizeti meg a termék vételárát készpénzben.Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.

    Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termékfutárszolgálattal, vagy csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra,hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak, vagy acsomagponton teljesítse készpénzben, vagy bankkártyával a megrendelttermék(ek) átvételekor.

    Átutalással: A felhasználó a megrendelés ellenértékét előreutalással is rendezheti. A megrendelésben megadott e-mail címre díjbekérőtküldünk, mely alapján a megrendelő a rendelés ellenértékét 3 munkanapon belülköteles átutalni. Az összeg a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírásátkövetően 1-2 munkanapon belül e-mailben elküldjük a vásárlásról szóló számlát,a vásárló külön kérése esetén azt kinyomtatva a csomagba is belerakjuk,valamint 1-2 munkanapon belül értesítjük a Felhasználót a rendelés feladásáról/ átvehetőségéről (az általa korábban megjelölt átvételi / szállítási módnakmegfelelően).

    5.9.   A fizetendő végösszeg a megrendelésösszesítése és visszaigazoló levél alapján minden költségettartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkülköteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége ésmennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik8-17 óra közötti időszakban. 

    5.10.    Felhasználó a megrendelésseltudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyébfeltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettségekeletkezik.

    5.11.    Adatbeviteli hibák javítása:Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tudlépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: Arendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetvemódosítására. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban találhatótermékeket, akkor a „törlés"

    gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónakfolyamatosan lehetősége van a bevitt adtokjavítására/törlésére. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldéseután is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.

    5.12.    Felhasználó e-mail-ben a megrendeléselküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolásFelhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétőlfüggő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nemérkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettségalól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő aSzolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számárahozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha avisszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mailcímet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhelytelítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

    5.13.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy azelőző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, azszerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató azelőző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailbenértesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

    6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE

    6.1.    A megrendelések feldolgozásamunkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokonkívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidőlejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudjateljesíteni a megrendelését. 

    6.2.    Általános teljesítési határidő, aszerződés létrejöttétől számított

    személyes, bolti átvétel esetén 1-3 munkanapon

    belföldi csomagküldés esetén 2-4 munkanapon

    (Szabadság vagy az iroda zárva tartása esetén ettőleltérhetünk, melyről a megrendelés előtt a webshop főoldalon, a kosár oldalonés a rendelés véglegesítés előtt is tájékoztatást adunk)

    belül. 

    6.3.    Az adásvételi szerződés alapján aSzolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételármegfizetésére és a dolog átvételére köteles. 

    6.4.    Ha az eladó vállalkozás és a vevőfogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, akárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelöltharmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történőátadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy afuvarozót nem az eladó ajánlotta.

    6.5.    A Szolgáltató késedelme esetén aFelhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nemteljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

    6.6.    A Felhasználó póthatáridő tűzésenélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
    a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
    b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhetőrendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor -kellett volna teljesíteni.

    6.7.    Ha Szolgáltató a szerződésben vállaltkötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott terméknem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni,továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse ahibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.

    6.8.    Szolgáltató felhívja a Felhasználókfigyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűenteljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül)szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdéseszerint késedelembe esik.

    Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitelszabályai alapján  – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállásiszándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendeltterméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásosköltségét és a szállítási költséget (oda-vissza)is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.

    Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az ígykeletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybeveszi követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét, így aszerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásoseljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

     

    7. ELÁLLÁS JOGA

    7.1.    Az Európai Parlament és a Tanács2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közöttiszerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletszabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illetimeg.

     A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

    a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

    aa) a terméknek,

    ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékekszolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

    ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén azutoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

    ad) ha a terméket meghatározott időszakon belülrendszeresen kell szolgáltatni, az első

    szolgáltatásnak,

    a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérőharmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belülgyakorolhatja.

     Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem teszeleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha aSzolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szolgáltatás nyújtására irányulószerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, 12hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő etájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

    7.2.    A Fogyasztó az elállási jogátgyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

    7.3.    Az elállási jog gyakorlására nyitvaálló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó,vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméketátveszi.

    7.4.    Fogyasztó a szerződés megkötéséneknapja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatjaelállási jogát.

    7.5.    A termék visszaküldésének közvetlenköltségét a Fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költségviselését.

    7.6.    Az elállási jog gyakorlása esetén aFogyasztót a termék visszajuttatásának közvetlen költségén kívül más költségnem terheli.

    7.7.    Nem illeti meg az elállási jogFogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztóutasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termékesetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

    7.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát(kivételek teljes felsorolása a rendelet alapján):

    a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében aszolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetésikötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés afogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általitudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint avállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

    b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja apénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésébenmeghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

    c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapjánvagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyetegyértelműen a fogyasztó személyére

    szabtak;

    d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;

    e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagyhigiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

    f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követőenelválaszthatatlanul vegyül más áruval;

    g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke avállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, ésamelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadiknapot követően kerül sor;

    h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztókifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartásimunkálatok elvégzése céljából;

    i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépesszoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően afogyasztó a csomagolást felbontotta;

    j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződésekkivételével;

    k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

    l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidőstevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha aszerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

    m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha avállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg ateljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annaktudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti azelállási/felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

    7.9.    Szolgáltató haladéktalanul, delegkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belülvisszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljesösszeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.

    7.10.    A visszatérítés során az eredetiügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező

    fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó másfizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; evisszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyentöbbletköltség nem terheli.

    7.11.    Fogyasztó köteles az árukatindokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozóértesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnálsemmiféleképpen sem később visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árutüzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségébenszemélyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árutvisszaadni a vállalkozásnak.

    7.12.    Fogyasztónak írásban történő elállásesetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

    7.13.    Fogyasztó akkor tartja be ahatáridőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja atermék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztóa terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

    7.14.    A fogyasztó kizárólag a termékvisszaküldésének közvetlen költségét viseli.

    7.15.    A Szolgáltató nem köteles aFogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltatóáltal felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási módválasztásából adódik.

    7.16.    A visszatérítést Szolgáltatómindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztóbizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: akettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

    7.17.    Amennyiben Fogyasztó élni szeretneelállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinekvalamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagyakár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postáraadás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig atelefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, vagyfutárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére. 

    7.18.    A fogyasztó csak a termékjellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségeshasználatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. 

    7.19.    A fogyasztó és a vállalkozás közöttiszerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

    7.20.    Az Európai Parlament és a Tanács2011/83/EU számú irányelve itt érhető el

    7.21.    Fogyasztó egyéb panaszával ismegkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.

    7.22.    Az elállási jog csak a PolgáriTörvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

    7.23.    Az elállási jog nem illeti meg avállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagyüzleti tevékenysége körében jár el.

    7.24.  (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltatószolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett.) Ha a Fogyasztó ateljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötöttszerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáigteljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. AFogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapítottellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha aFogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottanmagas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesítettszolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

    7.24.    Elállási jog gyakorlásának a menete:

    7.24.1.    Amennyiben a Fogyasztó élni kívánaz elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltatóelérhetőségein jelezni.

    7.24.2.    Fogyasztó határidőben gyakoroljaelállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejártaelőtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csakaz elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzésalkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés eseténaz email küldésének idejét veszi figyelembe.

    7.24.3.    A Fogyasztó elállás esetén kötelesa megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbbelállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Ahatáridő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előttelküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelőviseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásávalkapcsolatban felmerülő közvetlen költségeket. Ha a vállalkozás az árutüzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségébenszemélyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árutvisszaadni a vállalkozásnak.

    7.24.4.    A Szolgáltató azonban nem kötelesa Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltatóáltal felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási módválasztásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termékátvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

    7.24.5.    Több termék adásvételekor,amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy azutoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termékesetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.


    8. SZAVATOSSÁG

    Hibás teljesítés

    A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás ateljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabálybanmegállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, haa jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát aszerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az akikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozórendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

    Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki aszakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

    Kellékszavatosság 

    8.1.    Milyen esetben élhet Felhasználó akellékszavatossági jogával? 

    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén aSzolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a PolgáriTörvénykönyv szabályai szerint. 

    8.2.    Milyen jogok illetik meg aFelhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

    Felhasználó – választása szerint – az alábbikellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kicserélést, kivéve, ha aFelhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozásszámára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Haa kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti azellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy  – végső esetben – aszerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra isáttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha azindokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

    A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyáhozigazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy azadásvételi szerződést megszüntetni, ha

    a) a vállalkozás nem végezte el a kicserélést, vagyelvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és azújbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

    b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére,hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

    c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnaliárleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését tesziindokolttá; vagy

    d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvétételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerűhatáridőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nemfogja az árut szerződésszerűvé tenni.

    Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánjamegszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annakbizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

    A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - aszerződésszegés súlyához igazodva -

    részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg avállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibásteljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

    Az áru kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerűhatáridőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte ahibát a vállalkozással.

    A fogyasztónak az árut a kicserélés teljesítése érdekében avállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

    A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania akicserélt áru visszavételét. Ha a kicserélés olyan áru eltávolítását tesziszükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hibafelismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kicserélésre vonatkozókötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a cserekéntszállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetveüzembe helyezés költségeinek viselését.

    Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annakösszege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó,valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

    A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozókellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozódöntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

    Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapjánszolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében aszerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, afogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntethetimeg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában ismegszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak aszerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

    Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészébenvagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetébenszünteti meg, úgy

    a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kellküldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

    b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kelltérítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesítettvételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolástátvette.

    8.3.    Milyen határidőben érvényesíthetiFelhasználó kellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annakfelfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétőlszámított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy aszerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékekesetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem

    érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékekesetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

    Ha a digitális elemeket tartalmazó áruesetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitálisszolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatosszolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommalvagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

    a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatosszolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

    b) két évet meghaladó időtartamú folyamatosszolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

    következik be vagy válik felismerhetővé.

    8.4.    Kivel szemben érvényesíthetikellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesíthetikellékszavatossági igényét. 

    8.5.    Milyen egyéb feltétele vankellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a FelhasználóFogyasztónak minősül)? 

    A teljesítéstől számított 1 éven belül akellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyébfeltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást awebshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 éveltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználóáltal felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

    Termékszavatosság 

    8.6. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatosságijogával és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igényealapján?

    Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint -a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igénytérvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

    Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termékkicserélését kérheti.

    8.7. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatosságiigényét?

    Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagyforgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

    8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

    A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalombahozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik agyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    8.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztótermékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártóáltali forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. Ehatáridő elteltével e jogosultságát elveszti.

    8.10. Milyen bizonyítási szabály érvényesültermékszavatossági igény érvényesítése esetén?

    Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kellbizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjábanfennállt.

    8.11. A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatosságikötelezettsége alól?

    A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettségealól, ha bizonyítani tudja, hogy

    - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,illetve hozta forgalomba, vagy

    - a hiba a tudomány és a technika állása szerint aforgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

    - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírásalkalmazásából ered.

    A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt avállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szembentermékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélttermékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozókellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szembenérvényesítheti.

    8.12.   A fogyasztó és vállalkozás közöttiszerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy ateljesítést követő 1 éven belül a fogyasztó által felismert hiba mára teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dologtermészetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez alapján aSzolgáltató nem tartozik szavatossággal, illetve jótállással, ha bizonyítanitudja, hogy a kár a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlankezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérőbehatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatábólkeletkeztek.


    9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    9.1.    Fogyasztó és vállalkozás közöttiszerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződéskeretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igényekintézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletrendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el. 

    9.2.    A fogyasztó kötelessége a szerződésmegkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

    9.3.    A szavatossági kötelezettségteljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik

    (Ptk. 6:166. §).

    9.4.    A Szolgáltató a Fogyasztó nálabejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet kötelesfelvenni.

    9.5.    A jegyzőkönyv másolatáthaladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

    9.6.    Ha a Szolgáltató a Fogyasztószavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekornem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasításindokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanaponbelül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

    9.7.    A Szolgáltató a jegyzőkönyvet azannak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrzőhatóság kérésére bemutatni.

    9.8.    A Szolgáltatónak törekednie kellarra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha akicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató afogyasztót tájékoztatni köteles a csere várható időtartamáról. Atájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagya fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

    10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

    10.1.    Szolgáltató kötelezettségeteljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenesmagatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenesmagatartást saját maga követte volna el.

    10.2.    Ha a jelen ÁSZF bármely részeérvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradórészek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 

    10.3.    Amennyiben Szolgáltató a ÁSZFalapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nemtekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondáscsak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogya Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamelylényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogya későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorúbetartásához.

    10.4.    Szolgáltató és Felhasználó vitásügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

    10.5.    Felek rögzítik, hogy a Szolgáltatówebshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldalmás országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásulveszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog amagyar jog. Amennyiben a felhasználó Fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdésealapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben azalperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. 

    10.6.    Szolgáltató a webshopban találhatótermékekhez  való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általánoshozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagyletelepedési helyével kapcsolatos okokból.

    10.7.    Szolgáltató  – az általaelfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket afizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagyletelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, apénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítőfizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

    10.8.    Szolgáltató megfelel a belső piaconbelül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történőindokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyébformáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAIPARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

     

    11. PANASZKEZELÉS RENDJE

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    11.1.    Áruházunk célja, hogy valamennyimegrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellettteljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van aszerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fentitelefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 

    11.2.    Szolgáltató a szóbeli panasztazonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panaszkezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanuljegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja avásárlónak. 

    11.3.    Az írásbeli panaszt aSzolgáltató 30 napon belül írásban érdemben igazolható módonmegválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasítóálláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válaszmásolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrzőhatóságoknak kérésükre bemutatja.

    11.4.    Tájékoztatjuk, hogy a panaszánakelutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárásátkezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatotSzolgáltató nem tett):

    11.5.    A Fogyasztó panasszal fordulhat afogyasztóvédelmi hatósághoz:

    A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint afogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendeletalapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal járel: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
     

    11.6.    A Fogyasztónak panasza eseténlehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itttalálja:

    Békéltető testület neve

    Békéltető testület székhelye, címe:

    Illetékességi terület

    Budapesti Békéltető Testület

    Budapest
    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

    Budapest

    Baranya Vármegyei Békéltető Testület

    Pécs
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
    Fax száma: (72) 507-152
    Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
    Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu /> E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
    kerelem@baranyabekeltetes.hu

    Baranya vármegye,

    Somogy vármegye,

    Tolna vármegye

    Borsod-Abaúj-Zemplén
    Vármegyei Békéltető Testület

    Miskolc
    Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
    501-871 (folyamatban lévő ügyek)
    Elnök: Dr. Tulipán Péter
    Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu<... /> E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

    Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

    Heves vármegye,

    Nógrád vármegye

    Csongrád-Csanád Vármegyei
    Békéltető Testület

    Szeged
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Elnök: Dr. Horváth Károly
    Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu /> E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

    Békés vármegye,

    Bács-Kiskun vármegye,

    Csongrád-Csanád vármegye

    Fejér Vármegyei Békéltető Testület

    Székesfehérvár
    Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Elnök: Dr. Vári Kovács József
    Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu /> E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

    Fejér vármegye,

    Komárom-Esztergom vármegye,

    Veszprém vármegye

    Győr-Moson-Sopron Vármegyei
    Békéltető Testület

    Győr
    Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-217
    Elnök: Dr. Bagoly Beáta
    Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

    Győr-Moson-Sopron vármegye,

    Vas vármegye,

    Zala vármegye

    Hajdú-Bihar Vármegyei
    Békéltető Testület

    Debrecen
    Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
    Fax száma: (52) 500-720
    Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
    Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
    E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

    Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

    Hajdú-Bihar vármegye,

    Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

    Pest Vármegyei Békéltető Testület

    Budapest
    Pest Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
    Telefonszáma: 36 1 792 7881
    Elnök: Dr. Koncz Pál
    Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; /> www.panaszrendezes.hu /> E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

    Pest vármegye

     

    11.7.    A  békéltető testülethatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívülirendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felekközött, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélőérvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy aSzolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és afogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában atanács az ügy érdemében

    a)  kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

    aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltetőtestületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmikommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetésinyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláignyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőkéntelismerte, vagy

    ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de akérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem akérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladjameg a kétszázezer forintot, vagy

    b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban avállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntésétkötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismerésérőlegyáltalán nem nyilatkozott.

    11.8.    Online adásvételi vagy onlineszolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita eseténa fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara általműködtetett békéltető testület illetékes.

    11.9.    A Fogyasztó panasza esetén igénybeveheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egyegyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, idekattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát aFogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

    11.10.    A vállalkozást a békéltetőtestületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretébenköteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említetthatáridőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. Afogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európaiparlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás ameghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételétbiztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezséglétrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha afogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozásárafeljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

    11.11.    Amennyiben a Fogyasztó nem fordulbékéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy aFogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van

    bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kellmegindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
    •    az eljáró bíróságot;
    •    a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét,lakóhelyét és perbeli állását;
    •    az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgálótényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
    •    azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre ésilletékessége megállapítható;
    •    a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatátamelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.


    12. SZERZŐI JOGOK

    12.1.    Miután a https://numismatics.hu,mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://numismatics.huweboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése(többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon valófelhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése aSzolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszenFelhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel éskorlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

    12.2.    A https://numismatics.hu weboldalrólés annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén iscsak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

    12.3..    A Szolgáltató fenntartja mindenjogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzettmásodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

    12.4.    Tilos a https://numismatics.hu weboldaltartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; afelhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése;bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https:// numismatics.huweboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

    12.5.    A Numismatics Hungary név szerzői jogivédelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltatóírásos hozzájárulásával lehetséges.

    12.6.   Felhasználó tudomásul veszi, hogy afelhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illetimeg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó20.000 Ft. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzőiténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználórahárítja.  

    13. ADATVÉDELEM

    A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következőoldalon: http://www.numismatics.hu/adatvedelem/


    Budapest, 2018. május 25.

     

    Elállási nyilatkozat minta

    (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse kiés juttassa vissza)

     

    Címzett (név, postai cím, e-mail cím, fax szám,telefonszám): Lancea Regis Kft. (székhely: 1114 Budapest, MóriczZsigmond körtér 4. 3. em. 1. ajtó, , numismatics@ numismatics.hu,  36 30 919-5383

    Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi árukadásvételétől:

    Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

    Fogyasztó(k) neve:

    Fogyasztó(k) címe:

    A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történőértesítés esetén):

    Dátum:

     

    A legutóbbi frissítés dátuma: 2024.09.13

     

     

     

    Cookie-k hozzájárulásának kezelése

    A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a cookie-k, hogy tároljuk az eszközinformációkat és/vagy hozzáférjünk azokhoz. A cookie-k segítségével a webhely megjegyzi a látogatással kapcsolatos információkat, így könnyebb lehet az ismételt felkeresés, és hasznosabbá válhat a látogatóknak. A hozzájárulás elmaradása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos szolgáltatásokat és funkciókat.